İrem’in Milliye†e Verdiği Röpor†aj

on Salı, Şubat 28, 2006

Hakkımdaki her şey şehir efsanesi Google’dahakkında 32 bin veri olan, internette fenomene dönüşen, yapımcıların peşinde koştuğu ‘Hayal Et Sevgilim’ şarkısını besteleyen İrem Yağcı’yı Kelebek buldu. Koç Üniversitesi Hukuk Fakültesi birinci sınıf öğrencisi İrem, ‘Hakkımda söylenenlerin hepsi birer şehir efsanesi. Ben hukukçu olacağım, herkes ünlü olmak zorunda mı?’ diyor.

- Öncelikle ‘Hayalet Sevgilim’ şarkısının çıkış öyküsünü öğrenelim.
Öncelikleşunu belirteyim, şarkının adı ‘Hayalet Sevgilim’ değil ‘Hayal EtSevgilim.’ Galiba şehir efsaneleri, yaratıcısı ortada olmadığındandolayı, Hayalet Sevgilim adını uygun görmüşler. Şarkıya gelince… Üçyıl klasik gitar eğitimi aldım ve yedi senedir de gitar çalıyorum.‘Hayal Et Sevgilim’ şarkısını lise sonda besteledim. Geçen seneüniversite hazırlıkta okurken bir arkadaş ortamında bu şarkıyısöylemiştim. Arkadaşlarımdan biri bu şarkıyı cep telefonuna kaydetmiş.Daha sonra da arkadaşım, bu kaydı başka bir arkadaşına göndermiş.
- Gelelim şarkının fenomene dönüşmesine…
Her şey zincirleme gelişti. Bir arkadaşım, diğer arkadaşına o da başkasınagöndereyim derken ‘Hayal Et Sevgilim’ internet ortamında hızlayayılmış. Tabii bundan benim hiç haberim yok. Zaten ben bu olayı kendişarkım Bahçeşehir Üniversitesi’nde bir çocuğun cep telefonundaçaldığında öğrendim. Ve hemen şarkıyı tasdiklettim. Şarkı o kadar çoksevilmiş ki, Google’da ‘Hayalet Sevgilim’ yazdığınızda tam 32 bin verialıyorsun. Şarkının rock, pop, arabesk bir sürü remix’ini bileyapmışlar.
- Peki şarkı hakkında yaratılan efsanelerden en çok hangisini sevdin?
Yoksevgilim kavga ettiğimiz gece trafik kazası geçirmiş de ben bu şarkıyıyazmışım, yok efendim ayrıldığım sevgilim ‘Sana son bir hediye vermekistiyorum’ deyip beni evine çağırmış, sonra da kendini beşinci kattanaşağı atmış. En çok hoşuma giden ise şu: Güya ben erkek arkadaşımlakanlıymışım. O vurulacakmış, kimse vurmasın diye herkesten önce benöldürmüşüm! Sonra hapse girip bu şarkıyı besteleyip kafayı yemişim. Çokyaratıcı efsaneler üretilmiş ama hiçbiri doğru değil. Ben bu şarkıyıgayet kaşına kaşına, oturduğum yerden yazdım.
- Kaşına kaşına sen böyle damardan şarkılar yazıyorsan, hiç hukuk okuma! Yani bu şarkı bir sevgilinin ardından yazılmadı!
Yazılmadıçünkü o dönem bir sevgilim yoktu. Ama ne yalan söyleyim daha sonraüretilen efsaneleri duyunca şarkının sözlerinin bu efsanelere ‘cuk’oturduğunu düşündüm.
- Şarkının Kutupta Yaz’a benzediği de söyleniyor?
Ben hayatta Baha dinlemem!
- Belki de telefondan kayıt edilmesi şarkıya orijinallik kazandırdı.
Şarkı var ama sahibi belli değil. Tabii bu durum da gizemi artırıyor. Birdiğer nokta ise şarkının Türk halkına uygun sözlere sahip olması. Hani‘Ah sevgilim gitti kahretsin’ tarzı açıklı şarkılar vardır ya… Bir deben ortada yokum ‘Ah kız da ölmüş’ falan diye düşündüler.
- Kendi şarkını ti’ye alıyorsun.
Şarkı çok dramatik ve Türk insanı melankoliyi seviyor.
AİLEM BİLE BENİ Tİ’YE ALDI
- Ailen bu duruma ne dedi?
Ailem benim nasıl hayat dolu bir insan olduğumu biliyor. Ama şarkıyı dinleyenherkes aileme ‘İrem, kesin birisinden tekmeyi yemiş ya da büyük bir aşkacısı yaşamış’ demeye başlayınca onların da bazen ‘Kızım kim ölmüş?’gibilerinden beni ti’ye aldıkları da oldu.
- Şu anda bir erkek arkadaşın var mı? Varsa o bu duruma ne diyor?
Hayır erkek arkadaşım yok.(ben olcam)
- Biraz seni tanıyalım. İrem nasıl birisi, ne yer, ne içer, ne dinler?
20 yaşındayım. Koç Üniversitesi Hukuk Fakültesi birinci sınıfta okuyorum.11 yaşında bir erkek kardeşim var. Annem çocuklara yönelik birrehabilitasyon merkezinde yönetici. Babam belediyede şef. Bursalıyım.Off Spring’ten İbrahim Tatlıses’e kadar hoşuma giden her şeyi dinlerim.Aşk acısı çekip ağlayan birisi değilim. Gayet mutluyum. Yaşamayıseviyorum, yurtta kalıyorum. Bilirsiniz öğrenci hayatını, işte onatakılıp gidiyorum.
- Şarkının fenomen olmasından sonra neler değişti?
Mesela ‘Sen ünlü oldun bizi görmezsin’ diyen arkadaşlarım çoğaldı. Ya da ‘O sen misin bir yaz beni ağlattın’ diyenler oldu.
- Bundan sonra ne yapacaksın?
Benhukukçuyum, şarkıcı olmak gibi bir derdim yok. Ama şu olabilir mademHayal Et Sevgilim bu kadar sevildi, o zaman benim de onay vereceğim birşarkıcı bu şarkıyı söylesin! Mesela Sezen Aksu ya da Sertab Erener’inbu şarkıyı söylemelerini çok isterim.
-Bir hit şarkı için pop starlarımız birbirini parçalıyor. Kararında ciddisin değil mi?Genelde önce okulum denir, sonra bir bakarsın Telovole’yi sunmaya kadariş ilerler.
Şarkıcı olmak gibi bir isteğim yok. Şarkıcı olmasam bir şey kaybetmem. Zaten olmak istediğim yerdeyim.
-Madem kendi hayatını sürdürmek istiyorsun, neden şu anda bu röportajıveriyorsun? Bu röportajdan sonra neler olacağının farkında mısın?
Hakkımdaolur olmaz o kadar çok şey yazılmaya başlandı ki. Sahte sevgililerimtüremeye başladı. Bir sürü çocuk ‘İrem benim için bu şarkıyı yazdı’diyor. Eski okulumda beni görünce ağlayıp imza isteyenler oldu. Hatta iremhayaletsevgilim.tk diye bir site açılmış. Adamlar siteyi her gün yeniliyor. -Özellikle Hollywood’da ‘Blair Cadısı’ örneğinde olduğu gibi hayalihaberlerle, filmler büyük promosyon çalışmalarıyla vizyona sokuluyor.Seninki gibi kendiliğinden fenomen olan parçaya, mutlaka teklifgelmiştir.
Seyhan Müzik, Avrupa Müzik gibi birçok firmadanteklif geldi. Hatta hiç aklımdan çıkmıyor ‘Ben olmaz’ deyince ŞahinÖzer, ‘Allah Allah nasıl olmaz kızım…’ dedi. Yapımcılardan acayipbaskı var.
- Peki sesin için ne diyorlar?
Sesimi çok beğeniyorlar. Ben de beğeniyorum sesimi. Ama her sesi güzel olan albüm yapmak zorunda değil.
- Aslında hem eğitimini, hem de müziğini sürdüren örnekler de var.
Benim bölümümde okulla müzik bir arada yürüyemez. Şu anda bile ‘Hayal Et Sevgilim’ benim çok vaktimi alıyor.
- Bir de bu lafların üzerine albüm yapıyormuşsun.
İremhukukçu olacağım dedi sahneye çıktı, az sonra! Şu anda müziğe dairhiçbir planım yok. Belki çok ilerde İlhan Şeşen gibi avukatlığınıyapıp, müzisyen olabilirim. Belki çok ileride zevk için müzikyapabilirim.
ELLERİ NASIRLI DEDİLER
- Diğer şarkıların nasıl?
Onlar da güzel! Hatta Hayal Et Sevgilim’den daha güzel şarkılarım var. Toplam 13 tane bestem var.
- Kaşına kaşına yazdığın ‘Hayal Et Sevgilim’ fenomen olunca, ‘Vay be iş kolaymış’ dedin mi peki?
Doğrusu ‘Hayal Et Sevgili’mi iki saat içinde yazdım.(zaten belli boktan bi parca) Ama her zaman iki saatteşarkı yazılmıyor. Tabii para kazanmak için şarkı yazarsam, işin cılkıda çıkabilir. Çünkü ben profesyonel bir söz yazarı değilim.
- Senin bu güzel davranışını ‘Aa, parayı bulmuş, geri veriyor’ gibi karşılayanlar çoğunlukta.
Aynenöyle, ‘Havalanmış bu kız, kendini bir şey sanıyor, kaset çıkartmıyor’diyenler çok oldu. Sanki kaset yapmak zorundaymış gibi bir durumyaratılıyor. Kaset çıkarmayacağım. Herkes ünlü olmak zorunda mı? Enilginci de özellikle kızların kıskanıp beni kötülemeleri. ‘İrem’in nesigüzel. 40 numara ayakları var, elleri de nasırlı’ diyen bile oldu.
- Kafanda fiziksel görüntüne dair ‘Benden şarkıcı olmaz’ gibi bir önyargı mı var yoksa?
Yoo… Yıldız Tilbe de şarkıcı. Sertab Erener 1.40 boyunda ama o da çok iyi bir şarkıcı.
-Birinci Fifty Cent, ikinci İrem
İkiüniversite öğrencisinin 30 bin dolara çektiği Blair Cadısı’nın öyküsüinternette gerçekte yaşanmış bir olay gibi yansıtılınca, ABD’ninMaryland Eyaleti’nde insanlar cadı avına çıkmış ve amatör kameralarlaçekilen film, tüm zamanların en çok kár eden yapımları arasınagirmişti. İrem Yağcı’nın ‘Hayal Et Sevgilim’ şarkısı da benzer birdurum yaşadı. Bir cep telefonuna kaydedilen şarkı, sahibinden habersizinternete düştü. Şarkı o kadar çok beğenildi ki, birçok sitede FiftyCent’ten sonra en çok yüklenen şarkı oldu! Ancak kimse bu gizemlişarkının sahibini bulamadı. Ve devreye şehir efsaneleri girdi! İremYağcı’yle birlikte ise şu gerçekler çıktı ortaya: 1- Hayal Et Sevgilim,Blair Cadısı gibi kasıtlı yalan haberlerle değil, doğal ortamda oluşanbir fenomen. 2- İrem Yağcı, tekliflere rağmen bu fenomen şarkıyı parayaçevirme niyetinde değil.
Günün Yorumu : aslında kızın sucu yokmus sarkının orjinal ismi hayal Et sevgilim ama bazı salaklar gizem katmak icin hayalet sevgilim yazarak internete salmıs

0 Yorum Yapin:

Kitap yazsam alirmisiniz

Her Hakki Sacmalarima Ve Yalnizligima Aittir.... Blogger tarafından desteklenmektedir.

Gelin bi cayimizi icin

Bu Blogda Ara