madem sürekli pembeden bahsediyoz

on Salı, Şubat 13, 2007
bu olayın tek eksi bi yönü yazıların alttan yukarı degilde yukardan alttağı diye gözükmesi

Ben pembe kundakta büyümekle başlayan hayata önce pembe pembe bir kadın olarak bakıyorum..Sonra bir ailenin kız evladı olarak..Sonra yuvayı yapan dişi kuş olarak..Sonra fiziki olarak gerçekleşmese bile önüne geçemediğim içgüdülerimden dolayı bir anne olarak..Sonra da bunların dışında kalan “ben” olarak..Ben’im yapmak istediklerimle, geri kalan 4 karakter çok zaman çatışıyor..Delicesine bağırmak istediğimde toplum içgüdüm çelişiyor..Elalem ne der içgüdüsü aslında bu..Elalem genelde doğal hareketleri “taşkınlık, ayıp, edepsizlik, akılsızlık ya da delilik” diye yorumluyor çünkü..Ama genelde kadınlara karşı bu yorumlar..Bir erkek sokakta naralar atsa ya da coşsa “ sarhoş adam” oluyor, kadın yapınca “aranan kadın” oluyor..Hani sorsan sen başka türlü mü düşünüyorsun diye, bazen ben bile bu yorumlara yenik düşüyorum ve ben olmaktan çıkıyorum..Aslında umrum olmaz kim yolda kiminle ne yapıyor olayında...Yuva yapmak konusunda ise sana bağlıyım..Canım sıkılınca anneme “komşunun oğlunu bana istesek mi anne” diyemiyorum..Gerçi bunu söyletecek bir komşu oğluda tanımadım ne yalan söyliyim..O yüzden erkek istemeyince hiçbirşey olmuyor..Bunca şeyin arasında bir de annelik içgüdüsü ağır basıyor tabi..Anaç tavuk denilen model oluyor bu..Herzaman heryerde hem arkadaş, hem dost, hem eş,hem sevgili, hem anne modeli oluşturmak zorunda pembe patikliler..Yoksa olmuyor..Kendini düşünse bencil kadın oluyor, seksepelli olmasa adam elden kaçıyor, mutfakta ahçı yatakta en dişi olmazsa işler iyice karışıyor tabi..

Sevgiline ya da kocana iyi eş, çocuklarına iyi anne, mutfağına iyi ahçı, ailene iyi evlat..Anlayacağın benim cinsimden beklenenler “mükemmel robot” modelini oluşturuyor..Mükemmellik ise olmayacak bir şey..Olan ksıımlarında ise dominant kadın modeli hiç sevilmiyor sizin tarafınızdan..Öyle herşeyi çok bilmiyceksin, itaatkar olacaksın, arada da salak numarası yapacaksın..Yoksa ilişkilerin çok kısa sürüveriyor.. Senin içinse hayat çok kolay..sen sporcu ol yeter her sahada..Takım tut, maç seyret, maç sohbetleri yap..

En büyük “XXXXX “ diyorsun ve hayat başladığı yerde devam ediyor senin için..Yuvarlak bir topun etrafında dönen koskocaman bir dünya seninkisi..

İşte senin hayatın tek köşeden bakarken hayata, ben altıgenin diğer 5 köşesinde koşturup koşturup duruyorum canım sevgilim..

Ben tenis topu, sen futbol topu misali..Bende hayat devam ediyor, sendeyse süper lig heyecanı..

0 Yorum Yapin:

Kitap yazsam alirmisiniz

Her Hakki Sacmalarima Ve Yalnizligima Aittir.... Blogger tarafından desteklenmektedir.

Gelin bi cayimizi icin

Bu Blogda Ara