Günlüğümden

on Pazar, Aralık 16, 2007
10 Ocak Pazartesi
Kar manzarası müthiş. Fotoğraf makinamı yanımdan ayırmıyorum. Van Gölü’nün maviliği ve karın beyazlığı, Süphan Dağı’nın gün batarken oluşturduğu siluet büyüleyici. Akşam yorgun ama görevimi yapmanın, insanlara yardım etmenin iç huzuru ile sobanın yanında uzanırken, sessizliği kovan radyomun eşliğinde uyuyup kalmak ne güzel.

3 Kasım Perşembe
Şu an kasabamda iki kanserli hasta var. Bir tanesi mide kanseri, diğeri rektum kanseri. Rektum kanseri olan hasta gencecik bir kadın. Otuz yaşında. Bir ay önce bana geldi. İlaç yazdırmak için gelmişti. ‘Bende basur var, şu ilaçları kullanıyorum, bunları yazar mısınız?’ dedi. Hemoroidde kullandığımız ilaçlardı. Ne yakınması olduğunu, ne zamandan bu yana bunları kullandığını, hiç doktor muayenesi olup olmadığını sordum. Hiç doktor muayenesi olmadan, öyküyle verilen bu ilaçları iki yıldır kullandığını öğrendim. Bunun yanlış olduğunu bu bölgenin birçok hastalığı olduğunu bunların ancak muayene ile anlaşılabileceğini, Allah korusun kanser bile olabileceğini söyleyerek muayene olmaya ikna etmeye çalıştım. Bunda utanılacak bir şeyin olmadığını, hatta bana muayene olmak istemiyorsa onu ilçede çalışan, bu işlerin uzmanı genel cerrah ağabeyimize gönderebileceğimi söyledim. Hasta genel cerraha gitmeye ikna oldu. Eline bir not yazarak gönderdim. Aynı gün öğleden sonra genel cerrahın notu ile bana geldi. Notu okuduğumda şok olmuştum ama belli etmedim. ‘Mustafa, göndermiş olduğun hastanın rektal tuşesinde, rektumun yaklaşık 8 cm içerisinde papüllomatöz kitle var. Rektum Ca? Atatürk Üniv. Tıp Fak. sevk edelim.’ yazıyordu. Ben de merak ettim. Hastayı tuşe ettim. Kitleyi çok kolay palpe edebiliyordum. Kanamalı, papüllomatöz, sert kitle vardı. Böyle bir kitleyi ilk kez palpe ediyordum. Hastayı sevk ettim. Orada incelenmiş. Ameliyat önerilmiş. Pek ümit vermemişler. Ameliyat olmadan gelmiş.

iyi bir salak heryazıdan bişeyler çıkaran salaktır bkz : benim gibi :P

0 Yorum Yapin:

Kitap yazsam alirmisiniz

Her Hakki Sacmalarima Ve Yalnizligima Aittir.... Blogger tarafından desteklenmektedir.

Gelin bi cayimizi icin

Bu Blogda Ara